femkedelange.reismee.nl

Halloween

Heyhey,

De maand oktober was ondertussen alweer aangebroken. Officieel is het pas Halloween 31 oktober, maar hier vier je dat gewoon de hele maand. In het begin van oktober zijn we naar een Pumpkin field in Pennsylvania geweest. Met een trekker met een aanhangwagen waar je in kon zitten werden we naar het veld gebracht. Daar kon je je eigen pompoen uitzoeken, die wij overigens niet hebben uitgehold en we hebben er dan ook geen kaars ingestopt. Maar is bijzaak. Die avond gingen we naar 'field of screams'. Daar had je 2 spookhuizen en 2 spooktochten. Het waren geen spookhuizen waar je rustig in een karretje kon gaan zitten. Je moest zelf lopen door hele smalle gangetjes, dus of je het nou wilde of niet, je kon nergens omheen. Dit is wel een stuk enger dan een spookhuis met een karretje erin. Alles is echt super knap gemaakt, het lijkt net echt, de 'acteurs' doen goed hun werk. Dit is wel even wat anders dan de spooktochten van jeugdwerk.

Het volgende weekend gingen we naar sixflags, een attractiepark. Brielle ging ook mee. Zij is de kleindochter van een vriendin van mijn gastmoeder. Ze vertelde ons dat ze niet in alle achtbanen gaat. We hebben haar overal mee in genomen, behalve eentje. Hae-In en ik houden namelijk beide erg van achtbanen. Het was frightnights, net zoals in walibi. Toen wij wat gingen eten in het park had mijn gastmoeder wat verkeerds gegeten, dus we gingen eerder naar huis. We hadden wel alle achtbanen gehad, maar we miste de frightnights. Dat was wel jammer, maar het was vooral vervelden voor haar, want ze was er echt ziek van.

Om het goed te maken met Brielle, nam ze ons mee naar een cornmaze het volgende weekend. Het was de bedoeling dat je alle nummers zou vinden in het doolhof, in het donker. Dat was niet erg succesvol om eerlijk te zijn. We zijn zo ongeveer 6 keer terug gekomen bij nummer 2. Na meer dan een uur waren we net op de helft. Helaas ging het dicht. De avond gezellig afgesloten met ijs natuurlijk.

Aan het begin van oktober hadden we ook de eerste meeting met het Ayusa groepje. Ik ben hier gekomen met de reisorganisatie Travel Active. Travel Active werkt samen met de Amerikaanse organisatie Ayusa. We deden een soort BBQ binnen. We hebben Manca, een meisje uit Slovenië, ontmoet. Ze is heel goed in golf en ze heeft zelfs allemaal scholarships aangeboden gekregen. Ook was er een jongen uit Chili, een jongen uit China, een meisje uit Japan en een meisje uit Italië. Echt leuk om al die andere mensen te ontmoeten. We hebben gelijk andere dingen gepland. Ergens in november gaan we met z'n allen naar een football game en 16 december gaan we naar New York. Ben benieuwd :)

Tot de volgende blog!

-Femke

Marian deBoer

Femke
Wat weer leuk om te lezen ,je doet zoveel ervaring op fantastisch . Wij wensen je fijne feestdagen toe groetjes Marian

Irma

Leuk hoor Femke gaaf om te lezen x