femkedelange.reismee.nl

Homecoming

Hallo allemaal,

Het is weer even tijd om jullie bij te praten.

Homecoming dus. De week van homecoming is er een spirit week. Alle dagen hebben dan een thema. Maandag was roze, dinsdag was twinday, woensdag voor de freshman paars, de sophomore rood, de juniors wit en de seniors zwart. Donderdag was het careerday, maar dat hadden sommige veranderd naar 'genderblender' dan gingen de meiden verkleed als jongens en andersom. Vrijdag was het schoolspirit, daar doen toch wel echt de meeste aan mee. Iedereen draagt donkerblauw, goud en geel. Dat zijn de kleuren van mijn school. Van allemaal kettingen naar facepaint. Echt super gaaf om dat mee te maken. Die dag was ook de homecoming game. Ja jongens dat was mijn eerste football game. Ik snapte er precies niks van maar de sfeer, het was echt heel gezellig. En natuurlijk hadden we gewonnen. Iets van 46 tegen 11.

Die dag erna, op zaterdag, was de homecoming dance. Daarbij hoort een jurk. Het was een heel gedoe om die te vinden hoor. Ik had namelijk geen zin om daar iets van 100 dollar aan te besteden. Ja sommige doen dat dus, al is het niet meer. Uiteindelijk had ik een rood jurkje gevonden. Het was ook wel schappelijk om even knappe schoenen te kopen, want op je sneakers gaan is geen optie. Voor het eerst in me hele leven hakken gekocht. Super leuk allemaal, maar ik kan daar dus echt niet op lopen. Na een week oefenen ging het opzich wel. Ik had ook niet echt een keuze meer haha. Ik ging samen met Gabby en Stephanie. Dat zijn vriendinnen van crosscountry. We gingen bij Gabby klaarmaken en dat was dan ook de eerste keer Chick-fil-A. Dat is een soort kipburger. DELICIOUS. Maarja dat hebben we dus niet in Nederland. Nadat we ons hadden klaar gemaakt, moesten er natuurlijk foto's gemaakt worden. Daarna was het eindelijk tijd om te gaan. De deuren waren open van 7 tot 8 en daarna kon er niemand meer naar binnen. Volgensmij was het om 10uur af. Dat is wel even wat anders... Om te beginnen, de hakken waren uit binnen 15 minuten. Daar hadden ze me al op voorbereid haha. Alle meiden doen dat zo ongeveer. Ik had daar helemaal geen problemen mee, want ik stak boven bijna iedereen uit. Het dansen was in de gymzaal en boven in de kantine waren tafels waar je aan kon zitten en afkoelen, want het was echt super warm beneden in de gymzaal. De dansjes zijn hier wel een beetje bizar.

Toen begon de elende. Wij zaten rustig te kletsen boven in de kantine, komt inene iedereen naar boven rennen, gillen, schreeuwen. Wat je dan automatisch doet is ook rennen richting buiten. Meiden waren aan het huilen en hun ouders aan het bellen. Ik had echt zoiets van doe even normaal. Wat bleek dus, iemand schreeuwde 'GUN' in de gymzaal. Een aantal jaar geleden was er iemand neergeschoten in de kantine van mijn school, dus dat wordt wel serieus genomen. Ik kon het niet serieus nemen om eerlijk te zijn. Er was namelijk precies niets aan de hand...

Maar al met al heb ik wel onwijs genoten!

Greetzzzzz

Reacties

Reacties

Bas

Eat more chicken says the cow!!!! :-)))))))

Mooi verhaal weer Femke!

Marian de boer

Ook weer een leuk verhaal om te lezen

opa oma de lange

Hoi Femke. Hier even een paar woordjes uit Schermerhorn, je had weer een mooi blog intresant om te lezen, wij kunnen ons daar geen voorstelling van maken. Wat heerlijk dat je zo geniet, en lekker dat het op school ook goed gaat.Hier gaat ook alles zijn gangetje, een dikke knuffel van ons. doeeeeeeeee

Den en Tab

Hi femke,

Wat leuk om weer van je te horen. nou te lezen dan:). Wat een leuke dingen doe jij en bleef jij zeg. Als ik je verhaal zo lees doet het mij echt denken aan de amerikaanse film met prom en pumpkins. Ga je nu alweer naar New York, Zo jaloers ( hihi) Nee hoor lekker zoveel mogelijk doen . enjoy life!!!!! Hier hebben wij een dik pak sneeuw. dus heel Nederland in rep en roer. code rood is het helemaal. Tja voor de rest weinig spannends. saai he. Tot gauw liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!