femkedelange.reismee.nl

Perry Hall High

Hier ben ik weer hoor!

De laatste update is alweer eventjes geleden, maar ondertussen staat de tijd natuurlijk niet stil, dus bereid je maar voor op een lange blog. De dagen beginnen druk te worden. Mijn eerste schoolweekje zit er alweer op en we zijn alweer bijna halve wegen de derde week.

Woensdag 30 augustus had ik een introductie dag op school. Dat is niet zoals hier, maar alleen voor de nieuwe leerlingen die net beginnen op deze school. Vandaag was dus niet een dag om kennis te maken met je klas. Ik kon in elke klas die ik heb even een kijkje nemen. Dat was echt super handig, want nu weet ik de weg teminste een beetje haha. Ja de school is echt super groot!

Dat weekend was het laborday weekend. We gingen op een tripje naar Pennsylvania. We verbleven daar 2 nachtjes op een camping. Het was echt heel gezellig. We hadden een trail gelopen waar je allemaal watervallen kon bekijken. Op een avond in dat weekend hadden we ook een kampvuur gemaakt. Dat deed me echt denken aan jeugdwerk haha. Natuurlijk werden er ook marshmallows geroosterd. Hier maak je de wel bekende s'mores. Een s'more is een geroosterde marshmallow met chocola en 2 koekjes. Heeeeerlijk!

Na het Labordayweekend begon mijn school. Dat was op dinsdag 5 September.

Om 6:54 word ik opgehaald door de bus. Tenminste dat hoort zo te zijn, want ja op de eerste dag reed de bus gewoon langs ons. De dag begon al super! Gelukkig wilde onze gastmoeder ons wel brengen. Super lief! Hier op school zitten rond de 2500 leerlingen. Dat is dus wel even wat anders hahah. Het gaat hier ook allemaal heel anders. De week is hier verdeeld in A-days en B-days.

Mijn A-days zien er als volgt uit:

  • Period 1: Chemistry
  • Homeroom
  • Period 2: Health
  • Period 3: Trigonometry with algebra
  • B Lunch
  • Period 3: Trigonometry with algebra
  • Period 4: Nutriton & Food

De lessen duren hier 90 minuten. Homeroom duurt 10 minuten. Dat is niet echt een les, maar je blijft gewoon 10 minuten langer bij je eerste les en dan 'kijken' we the announcements. Niemand kijkt daar echt naar. Je hebt hier maar 1x een half uur pauze. Er zitten natuurlijk super veel kids hier op school en dat past niet allemaal in een keer in de kantine. Daarom hebben ze de lunch in 4e verdeeld. Je kan dus A, B, C of D lunch hebben. Op A-days heb ik B lunch. Je gaat dan eerst naar period 3 en dan gaat er een bel om naar lunch te gaan. Na lunch ga je dan weer terug naar period 3. Op de B-days heb ik A lunch. Dan ga ik na de second period naar lunch toe en daarna gewoon naar thirt period.

B-days:

  • Period 1: Dance
  • Homeroom
  • Period 2: US History
  • A lunch
  • Period 3: Photography
  • Period 4: English

School begint om kwart voor 8 en eindigd om kwart over 2. Dat is elke dag zo. Daarna heb ik Cross Country van kwart voor 3 tot half 5. Als ik dan klaar ben, moet ik even wachten, want mijn gastmoeder werkt tot 5.

Nu is natuurlijk de vraag: Hoe vond ik het?

Eigenlijk is dat een beetje een lastige vraag om te beantwoorden, omdat ik nog niet echt vrienden heb hierzo. De eerste lessen waren allemaal een beetje saai, omdat het allemaal een beetje introductie is en over veiligheid bij vakken zoals Chemistry en Nutrition & Foods. Bij elke les krijg je een formulier over de regels die jij en je ouder moet ondertekenen.

Lunch is ook echt wel even een dingetje. Op het eerste moment dacht ik "Ik ga gewoon bij een groepje zitten". Dat is toch wel even lastiger dan ik dacht. Iedereen kent elkaar natuurlijk al, dus dan is het best lastig om daar tussen te komen.

Na school Cross Country dus. Ik schrok me dood toen ik zag dat er maar 6 meiden waren en iets van 20 jongens. Dat had ik me even wat anders voorgesteld haha. Ik had gelijk een test. Als je mee wilt doen aan wedstrijden moet je 3 mile non-stop kunnen rennen. Dat is 4,8 kilometer. Het was super warm, de zon scheen vol op, steeds het zelfde rondje om het voetbalveld, helemaal buitenadem, maar ik heb het gehaald. Best wel een beetje trots op mezelf :) Ook moet je minimaal 10 keer hebben getraind, dus nu is het gewoon een kwestie van tijd.

Nu ben ik alweer bijna 3 weken naar school. Het is heel gezellig met de mensen van Cross Country. Dat is wel echt iets waar ik elke dag naar uit kijk. De lange afstanden worden steeds ietsje makkelijker. Met lunch kan ik nu met meiden van Cross Country zitten. Dat is nog wel een beetje raar. De lessen zijn hier allemaal wel makkelijk. Alleen US History vind ik echt helemaal niets. Dat is lastig te volgen, maar wiskunde daar in tegen is wel makkelijk. Nutrition & Food is super leuk. Afgelopen week hebben we 'snickerdoodles' gemaakt. Dat zijn koekjes, echt heel lekker! Photography is ook heel leuk. Ik zit daar met een meisje die ik ken van die ene keer dat ik mee ging trainen met de voetbal. We zijn nu foto's aan het verwerken in zo'n speciale kamer waar dan geen licht in komt. Ook heb ik me eerste quiz gehad. Dat is gelijk aan een SO. Het was van wiskunde en ik had 29/30. Het waren twee halve foutjes en die foutjes waren lekker dom. Donderdag 14 september was ik lekker vrij. Er was iets met de stroom.

Vandaag had ik me eerste meet. Zo noem je een wedstrijd van de Cross Country. Het was 5 kilometer en het was weer een lekker warm dagje.

Dan nu de weekenden.

Zaterdag 9 september zijn we naar de Washington Zoo geweest en die zondag was het weer eens tijd voor de kerk. Deze keer gingen we naar een andere kerk als normaal. Deze kerk was echt een kerk kerk. Dat vond ik niet zo plezant. Afgelopen weekend zijn we naar de renaissance fair in Annapolis geweest. Daar waren de mensen verkleed zoals vroeger. Je kon daar shows bekijken. Dat was leuk om een keertje mee te maken.

Ik denk dat dit het voorlopig wel weer even was.

Groetjesssss


Reacties

Reacties

Duncan

??????

Noa

❤️❤️

Puck

Leuk wijff

Petra

Leuk Femke. Ik herinner mij de 's mores (-:

Marian de Boer

Super leuk om je blog te lezen en knap hoe je je eigen opstelt in de vreemde ????

Sabina

Weer heel herkenbaar Femke!! Fijn dat de vakken niet al te moeilijk zijn en gaaf; Cross Country!! Heerlijk dat je de weekenden ook echt wat kan ondernemen!!

Irma

Zo eindelijk me even aangemeld, je weet er kwam even wat tussen. Maar suuuuper leuk om te lezen. Gaat helemaal goed komen met jou xxx

Linda

Leuk om te lezen☺
Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en je zoveel plezier beleefd.
Hele fijne tijd nog liefs uit nibbik
Linda,tinus,melissa en Jimmy

Roos

Lueke blog Femke! Fijn dat de vakken niet al te moelijk zijn voor je ♥♥

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!