femkedelange.reismee.nl

New York

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik ben aangekomen in 'The States'. Op Schiphol was het nog best een gedoe. De vlucht was namelijk geannuleerd. Gelukkig wist iemand van onze organisatie een nieuwe vlucht te regelen. Hierdoor ging mijn vlucht wel 4 uur later dan gepland. We hadden nu wel een directe vlucht, in plaats van via Frankfurt. Het afscheid ging me eerlijk gezegd veel makkelijker af dan dat ik ooit heb gedacht.

Voordat ik naar mijn gast gezin ga, is er eerst NEW YORK! Samen met 12 anderen en 1 begeleider van de organisatie. Ook ging er een groep mee van 34 Duitsers. Ons groepje van 13 was echt super gezellig. We konden het allemaal heel leuk vinden met elkaar. Nadat we aankwamen in het hotel gingen we eten en sommigen nog even een plonsje wagen in het zwembad.

En dan nu de eerste hele dag in New York. Onze tourguide heeft ons heel veel dingen in New York laten zien. O.a. Central Park, de Grand Central Terminal en Fifth Avenue zien. We reden over Broadway de wel beroemde straat. We hadden vrije tijd in China Town. Daar kon je doorlopen naar little Italy en SoHo. In SoHo hebben we wat geshopt en 's avonds aten we in een hardrock café op Time Square waar we daarna ook weer vrije tijd hadden.

De tweede dag was het weer wat minder. Het was wel warm maar het regende 's ochtends. Gelukkig had ik (als enige) een paraplu mee, waardoor het voor mij de pret zeker niet kon bederven. Als eerste gingen we naar de 9/11 monumenten. Dat was echt heel indrukwekkend. Op sommige plaatsen zag je een witte roos bij de naam, dat wil zeggen dat diegene eigenlijk jarig was vandaag. Later op de dag hadden we een rondvaartour langs het vrijheidsbeeld. Vanaf de boot kon je ook heel goed de skyline zien en Brooklyn- en Manhattan Bridge zien. Na de tour mocht je ook echt over de Brooklyn Bridge lopen. Daarna liepen we zo een winkelstraatje in waar we vrije tijd hadden. 's Avonds reden we veel te lang voor het eten daarna 'Top of the Rock'. Jeetje wat was dat mooi. Uitzicht over de hele stad. We zagen het laatste stukje van de zonsondergang en alle miljoenen lichtjes. Het was al donker dus dan is dat nog mooier. Dat was dan het laatste dagje New York.

Na drie nachtjes slapen in New York was het alweer tijd om afscheid te nemen van een super leuke groep en een paar super leuke dagen. Door het hele drukke schema had ik amper tijd om even aan thuis te denken. Ook is het tijd om door te vliegen naar onze gastgezinnen. Ik had pas de bus naar het vliegveld om 11 uur, dus ik kon nog wel even wat slapen. Op naar Baltimore!


Reacties

Reacties

oom Robin & tante Astrid

Hoi Femke,
Dat klinkt super! Leuk om te lezen waar je allemaal geweest bent in NY. Veel van die plaatsen hebben wij met Opa & Oma gezien. En bij het Hardrock café kun je idd lekker eten. ?

Lieve groetjes, oom Robin & tante Astrid x

Fietje

Heyy Femke!
Klinkt echt super leuk allemaal. Kan niet wachten tot ik zelf zoiets mee mag maken!
Super veel succes en veel plezier! Ook echt super gaaf dat we zo allemaal kunnen lezen hoe het met je gaat.

xxFietje

Rico en Thomas

Cool!!!! veel plezier nog !

Marian de Boer

Wat ontzettend leuk om te horen van je start in Amerika heel gaaf , wij wensen je een hele fijne en leerzame tijd

Sabina

De eerste dagen in de States zitten erop en wat voor dagen... Geweldig!! Die pakken niemand je meer af. Hoop dat de vlucht naar Baltimore voorspoedig is gegaan en nu lekker settelen bij je gastgezin. X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!