femkedelange.reismee.nl

Het begin

Hey allemaal,

Morgen vlieg ik naar Amerika voor een High School jaar. Daar is heel wat aan vooraf gegaan. Afgelopen zomer ben ik op vakantie geweest naar Florida. Vanaf toen wist ik zeker dat ik dit wil. Nadat ik naar een aantal bijeenkomsten was geweest, heb ik me op 15 oktober ook echt aangemeld. Toen begonnen de voorbereidingen pas echt. Ik moest heel veel informatie invullen. Van mijn eigen hobby's tot doktersverklaringen en een bevestiging van school. 28 december heb ik het hele pakket verstuurd. 11 januari kreeg ik een mailtje waarin stond dat ik geaccepteerd ben voor het programma. Vanaf dat moment was het afwachten. Afwachten op een gastgezin. Het duurt gemiddeld 3 maanden, voordat je een gastgezin hebt.

Ik weet het nog heel goed. We waren op vakantie in Finland, in een huisje zonder WiFi toen mijn moeder werd gebeld. Heel verbaasd was ze en ze wilde het al bijna wegdrukken. Toevallig viel mijn oog erop en zag ik onder het onbekende nummer 'Venray' staan. Daar zit het hoofdkantoor van Travel Active, de organisatie waarvoor ik gekozen heb. Voordat ik het wist had ik ze aan de telefoon en vertelde ze me dat er een gezin geïnteresseerd is in mij. Ik kwam in aanmerking voor een Single Placement met een Double Placement. Dat houdt in dat het een alleenstaande moeder is samen met een andere student uit het buitenland. Meer informatie kreeg ik niet. Na er een dag over nagedacht te hebben, was het op 22 februari zeker dat ik een gastgezin heb!

Ik kom in Baltimore, Maryland bij Judy. Ze heeft 2 dochters en een zoon die niet meer thuis wonen. Ook krijg ik een Zuid - Koreaanse gast zus die iets ouder is dan ik.

Morgen vlieg ik eerst naar New York waar we een heel programma hebben met andere High School studenten. Zaterdag vlieg ik door naar mijn gast gezin.

Jullie horen snel weer van mij!

- Femke

Reacties

Reacties

Roos

?????

Kiki

Super leuk Fem ?

Meike

Trots!!! ?

Mikki

Nu al mijn favo avonturier ???

Duncan

??????

Noa

❤️??

Jill

Super leuk !! Veel plezier nog verder in New York en Baltimore ! Als je ooit nog vragen hebt "you know where to find us ? " ❤️??

Bas

Veel plezier Femke!!!! Ervaring voor de rest van je leven. We gaan je zeker volgen.

Sabina

Geniet met volle teugen van jouw avontuur!!! En super leuk dat we zo nu en dan mee mogen genieten topper!!!

Anouk

Wat geweldig om mee te lezen met jouw grote avontuur! Heel veel plezier Femke!X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!