femkedelange.reismee.nl

Home Sweet Home?

Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik alweer 3 weken terug en weer helemaal gewend in Nederland. Het voelt alsof ik nooit ben weg geweest en dat is best raar haha. Vooral als je er aan denkt dat je 10 maanden hebt 'gemist'. 

Het laatste maandje ging heel snel. Alles een beetje afronden op school, de laatste toetsen maken. Track and Field Regionals.  Nog een paar alpaca's knippen en de laatste schooldag was alweer aan gebroken. De laatste keer met de schoolbus. Het voelde eigenlijk wel normaal totdat je er aan gaat denken dat dit de aller laatste keer is. Voor de laatste keer door de gangen op school lopen. Van iedereen afscheid nemen wat soms echt wel lastig was. De laatste mensen hadden nog wat in me jaarboek geschreven die ik een paar weken geleden had opgehaald. De laatste lessen. Mijn docent van nutrition and food had cupcakes gekocht met gele en blauwe topping. Dat zijn de kleuren van Perry Hall High School. De laatste keer met de bus terug. Die middag kwamen er nog wat vrienden langs om de alpaca's te bekijken en om doei te zeggen. 

Onze gastmoeder had een trip naar Sandusky, Ohio gepland. Naar Cedar Point: The Roller Coaster Capital of the World. Ook heeft het pretpark heel veel records op zijn naam staan. 

  • Hoogste Hybride Coaster ter wereld (62.5 meter)
  • Snelste Hybride Coaster ter wereld (120 km/h)
  • Steilste drop een Hybride Coaster ter wereld (90°)
  • Langste drop Hybride Coaster ter wereld (61 meter)
  • Langste Hybride Coaster ter wereld 1.750 meter)
  • Meeste inversies op een Hybride Coaster ter wereld (4)
  • Snelste airtime heuvel op een Hybride Coaster ter wereld (117 km/h)
  • Meeste airtime op een Hybride Coaster ter wereld (27.2 seconden)
  • Meeste airtime op eender welke achtbaan
  • Eerste Hyper Hybride Coaster ter wereld
  • Meeste achtbaantrack in een pretpark (18.34 kilometer)
  • Meeste stalen achtbaan track in een pretpark (17.7 kilometer)
  • Meeste achtbanen hoger dan 60 meter in een pretpark
  • Meeste attracties in een pretpark (71)
  • Meeste achtbanen met een drop van 90 ° in een pretpark (5)

Het was een super ervaring! De pretparkjes in Nederland zijn hier absoluut niets bij. We zijn in alle 17 achtbanen geweest en er zitten zeker favorieten tussen :)

De dag erna gingen we naar het waterpark dat er bij hoort. Dat was ook super leuk, want ik hou echt van dat soort dingen. We hadden het onwijs getroffen met het weer. Het hele park, inclusief het pretpark, staat op een eiland. Dat is ook echt het enige op het eiland, er zijn dus geen huizen ofzo. Je rijdt dan over een brug en dan zie je al die achtbanen al en dat alleen is al super gaaf haha. 

De dag dat we weer terug naar huis gingen rijden, gingen we naar de Rock & Roll Hall of Fame in Cleveland. Eerst had ik er helemaal niet zo veel zin in, omdat ik dacht dat ik helemaal geen artiesten zou kennen en het een beetje saai zou zijn, maar dat was totaal niet zo. Het was echt super leuk. Artiesten zoals Micheal Jackson, Bob Marley, Bon Jovi, David Bowie, Guns N' Roses en nog veel veel meer. In totaal was het iets minder dan 8 uur rijden volgens mij. Zondag avond kwamen we thuis.  

Maandag moesten de koffers maar eens in worden gepakt en de kamer netjes achter laten enzo. De koffers was nog best een gedoe, maar dat is allemaal goed gekomen. Ik ging met 1 grote koffer heen, maar ik kwam er met 2 terug en die zaten beide helemaal vol en ik had zelfs aan mijn ouders al een heel deel meegegeven aan winter kleding. 's Avonds gingen we uiteten bij een lokaal sushi tentje, waar ze echt heerlijke sushi hebben. 

Miss Judy zette mij af bij het vliegveld. Het afscheid was snel, maar wel heel raar. Ik kon gewoon niet beseffen dat ik voorlopig niet terug zal komen. Dat kon ik de rest van de dag ook niet en ik vraag me ook sterk af of ik dat nu wel weet. Er zijn wel momenten wanneer ik dat wel besef en die momentjes zijn echt niet leuk. Nu moest ik dus echt alleen vliegen. Ik vind het echt super gaaf om in me eentje op een heel groot vliegveld te lopen. Ik krijg daar gewoon een gelukkig gevoel van haha. De vluchten waren goed gelopen. Ik moest vier uur wachten in New Jersey, waar ik wel de skyline van New York kon zien. Ook toen we weer opstegen zag je New York liggen en dat was echt een prachtig uitzicht!

Nu ben ik dus weer thuis en gaat alles weer normaal zijn gangetje. Ik ben super blij dat ik weer samen ben met mijn familie en vrienden! Dit jaar was een onvergetelijke ervaring, waar ik iedereen die hier aan mee geholpen heeft voor eeuwig dankbaar voor zal zijn. Je leert er echt heel veel van, niet alleen een nieuwe taal en cultuur, maar ook veel over jezelf.  Ik raad het iedereen aan! 

Liefs Femke

Reacties

Reacties

Noa

❤️❤️

Marian de Boer

Gaaf hoor dat je z’n top jaar heb gehad ,dat pakt niemand je meer af . Nu nog een jaartje naar school en dan de volgende stap ik wens je veel succes met alles liefs marian

Roos

Trots op jou!!!! ❤️

Irma

Suuuper Femke. Ik had niet anders verwacht dat je het zo gaaffff zou vinden. Ik zal je verhalen missen. Maar natuurlijk wel dijn dat je weer thuis bent.
X Irma

Opa Schouten

dat was weer een mooi verhaal.Ik heb al hoop van je gehoord .

Chantal

Wat leuk om dit nog van je te lezen! Het was zeker heel normaal en net of je niet weggeweest was toen ik je met de wielerronde bij mijn tante tegen kwam ;)
Veel plezier en succes het komende jaar! Groetjes Chantal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!