femkedelange.reismee.nl

B'more

Al 193 dagen ben ik weg, ruim 6 maanden met nog 114 dagen te gaan. De tijd vliegt voorbij. Inmiddels is het 2nd semester alweer lang begonnen. Er zijn wel een paar wijzigingen plaats gevonden, want het werd me allemaal iets te makkelijk. Chemistry heb ik vervangen met GT chemistry (2 stapjes hoger) en Trig heb ik vervangen met Honors Trig (1 stapje hoger). Eigenlijk is het allemaal nog steeds makkelijk, straight A's met 1B voor Engels, maar dat ligt serieus aan de docent. Health was maar voor 1 semester, dus nu heb ik psychology. Ik vind het super leuk om vakken te volgen die we in Nederland niet hebben op school.

Nog steeds ga ik met die leuke gele schoolbussen naar school. Helaas moet ik ook nog steeds naar de kerk. De weekenden zijn altijd leuk. We hebben snow tubing gedaan in Pennsylvania. We zijn naar een escape room geweest en puppies gekeken #adorable Ook heb ik voor het eerst krab gegeten, met Old Bay. Het is typisch iets van Maryland, zowel krab als Old Bay. Old Bay is kruiden en iedereen heeft het in de keuken, ze gooien het echt overal overheen. Gelukkig is het lekker, anders kon het nog wel eens vervelend worden ;) Verder zijn we ook naar het aquarium geweest en hebben we nog meer ice cream gegeten (oops) Naar de bioscoop blijft ook fun, want de stoelen zitten super lekker. Op een zondagavond had onze gastmoeder ons meegenomen naar het roller skaten. Dat is wel even ietjes anders dan skeeleren. Het is wel super leuk, alleen om te kijken al. De muziek en sommige mensen zijn echt heel getalenteerd en maken allemaal draaien enzo. Ik weet niet eens hoe ik het uit moet leggen, maar het is net een film. Eerder in het jaar hebben we een lesje gehad in muur klimmen. Daar leer je de knopen en hoe je iemand moet zekeren. Dat vonden we alle drie heel leuk, dus daar hebben we nu een abonnement op. We zijn nu regelmatig bij de klimmuren te vinden. Vraag me niet hoe ik het doe, maar me knieën zijn bond en blauw. Ook heb ik een goede daad verricht. Ik had namelijk een portemonnee gevonden en die hebben we even pittig afgeleverd bij de eigenaar. Jammer genoeg geen beloning gekregen, verdorie. Maar wel iemand super blij gemaakt haha ;)

Het weer in Maryland is nog wisselvalliger dan in Nederland. Afgelopen zondag lag er sneeuw, maar donderdag was het 26 graden. Vrijdag was het weer afgekoeld naar ongeveer 10. Ook hebben we weer een paar dagen vrij gehad, omdat de wegen 'glad' waren of omdat ze 'sneeuw' verwachtten, maar eigenlijk was het regen. Kortom, het stelt helemaal niets voor, maar wel lekker vrij dus.

Afgelopen week is Baltimore uitgeroepen tot de gevaarlijkste city van Amerika. Lekker dan. Bij mij op school is er ook de ene dreiging na de andere. Een paar maanden geleden had er iemand even een rifle bij gepakt toen ze aan het vechten waren op de parkeerplaats. Dit hoort nu ook allemaal bij mijn 'leuke' Amerikaanse leven. Afgelopen week was er een brand, omdat iemand het grappig vond om een sigaret in de prullenbak te gooien. Wij dachten allemaal dat het de zoveelste oefening was, totdat we de brandweer zagen. Gelukkig viel het allemaal wel mee.

Ook staan er weer leuke dingen op de planning. 1 maart begint outdoor track, dus dan kan ik eindelijk weer sporten. In maart zijn mijn gastmoeder en ik jarig. In april staat er een tripje gepland naar het witte huis. Voordat ik het weet zit ik alweer terug in het vliegtuig naar Nederland.

Het is niet altijd makkelijk. Ondanks alle leuke ervaringen, zijn er ook lastige periodes, maar daar leer je wel het meeste van. Ik ben nog steeds ontzettend dankbaar voor deze kans en blij dat ik hiervoor heb gekozen. A dream came true. Engels praten gaat inmiddels makkelijker dan Nederlands. Ik droom nu zelfs in het Engels. De eerste keer was het best gek, maar ik was wel super excited toen ik 's ochtends wakker werd.

X Femke

Reacties

Reacties

Mam

Meer dan trots!!!
Love you to the moon and back❤

Opa Schouten

D








t weer een mooi verhaal gezellig.Het gaat goed met mij voor mijn verjaardag krijg ik van januari tot 22 maart
een kaart alle dagen.Groetjes opa

Duncan

❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Irma

Ja je hebt maar mazzel met zulke ouders. Suuuper dat je dit mag beleven en wat weer een mooi verhaal x Irma Erik en Fay en Jady

Marian de Boer

Lieve Fem
Wat weer leuk verhaal heb je neer gezet en zo leuk om te lezen . Ja de tijd vliegt he voor je het weet ben je weer terug , maar geniet nog van de tijd die rest . Liefs Marian

tante Astrid

Ha die Femke!
Het was weer genieten om je verhaal te lezen. Leuk om zo een stukje met je mee te reizen. Dikke kus, ook van oom Robin

Jolanda Koning

Hey Femke! Leuk weer wat van je te lezen, mooi inkijkje in je leven daar. Wij vinden je een bikkel, groetjes van familie Koning.

buurvrouw Petra

Yeah, rollerskating. Leuk zeg. Als je dan toch Amerikaans bezig bent probeer dan ook een keer een drive-in movie. Ook echt zoals op tv.
Geniet er van, tijd gaat snel al duren sommige dagen lang. Take care girl.

Sabina en de rest van het spul hier

Heerlijke update topper!!!

Chantal

Leuk om weer wat van je te lezen Femke! Geniet nog even van je tijd daar. Groetjes vanaf de Tjalk.

Ome Robin

Mooi stukje, en het is nog steeds niet saai.
Doe je Trumph de groeten van me!?

opa en oma de Lange

Hoi Femke
Gefeliciteerd met je verjaardag, wij wensen jou een leuke dag toe met alle mensen om je heen. Groetjes opa en oma de Lange

Linda

Femke,gefeliciteerd met je verjaardag,blijft leuk om je verhalen te lezen,geniet er nog even van,wat een mooie belevenis,liefs Tinus,Linda,Melissa en Jimmy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!