femkedelange.reismee.nl

Christmas Holiday

Hallo daar,

FLORIDA! 22 December hadden we dan eindelijk vakantie. We hadden daarvoor wel dagen vrij gehad, maar dit was de eerste echte vakantie. Vrijdag toen we uit school kwamen, moesten we nog even de laatste dingetjes regelen, maar in de avond begonnen we met rijden. We gingen eerst Blue, de hond, wegbrengen. Judymom, zo noemen we haar, heeft een kleine auto, dus de hond moest voorin en Hae-In en ik zaten met z'n tweeen op de achterbank gepropt tussen de kussens en kleedjes. Ondertussen was Hae-In de frietjes aan de hond aan het geven. Kan gewoon natuurlijk. Nadat we Blue hadden afgegeven en Hae-In naar de frontseat was verhuisd, kon de rit echt beginnen. Het was een lange rit, maar om eerlijk te zijn heb ik daar niet zo bar veel van meegekregen. Het grootste gedeelte had ik namelijk lekker geslapen. Onderweg naar Florida gingen we op bezoek bij vrienden van mijn ouders. Die zijn Nederlands ja :) Het was heel raar om voor het eerst in ruim 4 maanden weer iets 'bekends' te zien. Emotioneel momentje hoor... Maar wel heel leuk! Daarna reden we door naar St. Augustine. Daar verbleven we voor de nacht. Omdat het rond kerst was, hadden ze het historische gedeelte van de stad helemaal versierd met lichtjes. Heel veel lichtjes. Het was nooit druk zei Judymom, maar vandaag waren er veel te veel mensen. Blijkbaar was er reclame voor gemaakt en wilt iedereen er heen. Zonder overdrijven deden we ruim een uur over iets wat ongeveer in 10 minuten moet kunnen. We hadden de auto dus nog niet eens geparkeerd en dat ging ook zeker niet lukken. Echt jammer! Toen gingen we ergens wat eten. Nog even bij wat winkeltjes gekeken en toen terug naar het appartement. Even wat slaap inhalen ;)

Geen idee waar we ontbeten in de ochtend. volgensmij was het Cracker Barrel, zeker een aanrader. De laatste miles naar Orlando. Daar verbleven we bij de nicht van mijn gastmoeder. Zij is echt leuk haha, Jeanne heet ze. Eerder in het jaar was ze voor een paar dagen bij ons. We waren al vroeg begonnen met rijden, dus we hadden nog de hele dag in Universal Studios en Island of Adventure. Tot tegenstelling van mijn 'biologische' ouders, gaat mijn gastmoeder wel mee in ALLE attracties. Het was echt super gaaf. Ik hou helemaal niet van Harry Potter, maar de nieuwe delen die ze hadden gemaakt zijn echt super mooi gemaakt, knap ook! We waren nog niet echt in waterattracties geweest. Aan het eind hadden we nog heel wat tijd over. Judymom had ons wel verteld dat de andere exchange students die ze had, drijf en drijf nat waren, maar ze vertelde er ook bij dat zij vet vaak achter elkaar waren geweest. Ik dacht dus dat het allemaal wel mee zou vallen. De eerste attractie kon je een beetje vergelijken met de boomstammetjes van Walibi. Langzaam ging je naar boven, maar wel met allemaal bochten enzo. Er was dus ook ergens een kleine val in het midden. Daar hadden we al lekker een grote schep water gevangen. Daarna werden we verder omhoog getakeld. In de verte zag je al een soort regen gordijn, wat je ook wel eens hebt aan het begin van waterglijbanen. Ik dacht dat gaat wel uit op het moment dat wij er onder door moeten, maar nee hoor, vol er doorheen. Ik zei al tegen Hae: "Berreid je maar voor" De laatste grote val, zeik nat... Wel genoten natuurlijk :)) Daarna gingen we in een waterattractie die lijkt op de piranja van de Efteling. Hier kreeg je niet een klein beetje water over je heen, maar hele golven. Dat verklaarde een heleboel. We zijn daar een paar keer in geweest, want we konden blijven zitten. Aan het eind nog pizza gegeten en toen onderweg naar de parkeergarage.

Eerste Kerstdag

Eigenlijk kan ik hier wel gewoon Kerstmis zeggen, want hier vieren ze geen Tweede Kerstdag. Ik zal jullie eerlijk vertellen, het kerstgevoel was ver te zoeken. De ochtend en een deel van de middag had ik meegeholpen in de keuken. Het was erg gezellig en een goede manier om jezelf even af te leiden. Ze zeggen namelijk niets voor niets dat de december maand het lastigste is. Het viel allemaal wel mee gelukkig. Rond een uur of 1 kwam iedereen. Geen idee we precies, want ik kon die mensen niet. Het was wel allemaal een beetje akward, want ze waren niet echt spraakzaam naar mij toe. Later ging het wel wat beter. Het eten was super lekker. 's Avonds toen iedereen weg was, gingen we een rondje rijden om alle lichtjes te bekijken. De Amerikanen zijn heel fanatiek met de buitenkant van hun huis te versieren. Dat geeft echt een leuk sfeertje. Ik wou dat we dat in Nederland meer hadden...

De volgende dag gingen we naar TopGolf. Dat is een golfbaan met een heel groot en hoog net er om heen. Jeanne ging ook gewoon gezel mee. Ik had nog nooit van me leven gegolfd. De eerste 5 gingen vet goed. Lekker puntjes pakken, maar daarna waren de punten ver te zoeken. Gelukkig ben ik een goede verliezer in tegenstelling tot de rest van de fam ;) We gingen ook naar Disney Springs. Dat zijn allemaal winkeltjes en restaurantjes en gewoon gezellig. Het was vet druk overal en je moest een uur wachten voordat je ergens een tafel had, dus we aten wat thuis.

Deze dag was het tijd voor een dagje strand. Nog even uiteten geweest met andere mensen, maar voor de rest niet zo bar veel gedaan.

Vandaag gingen we door naar Sebring. Daar wonen andere familieleden. Ze hebben een vet groot huis en een zwembad in de achter tuin. Deze mensen beginnen met drinken wanneer ze opstaan en ze gaan er mee naar bed. Wij hadden lekker gebruik gemaakt van het zwembad. Ze wonen op een golfcourse. Dat is gewoon gaaf. Het was jammer genoeg al donker, maar daar hadden ze een oplossing voor. De golfballetjes kunnen namelijk gewoon aan. Lichtgevend dus. Deze mensen hebben mij geleerd om te golven. Het ging gelijk een stuk beter. 's Avonds hadden ze vuurwerk afgestoken. Dat was wel tof.

De dag erna gingen we met een airboat. Dat was gaaf, alleen we hadden jammer genoeg niet zoveel gezien. Voor de rest hadden we nog met de hele familie een spelletje gedaan. Dat was echt lachen haha. De volgende dag heb ik de hele ochtend gegolft en lekker rond gereden in het golfkarretje. Tegen 4 uur gingen we terug naar Orlando waar we nog een nachtje sliepen voordat we naar huis gingen.

De terugweg was het mijn beurt om voorin te zitten. We gingen nog even door de carwash. Dat duurde wat langer dan gepland, want die mensen kunnen niet rijden en hadden onze auto klem gereden. Ondanks dat ik de hele de hele weg wakker was, viel het allemaal reuze mee. Het was een gezellige rit. We verbleven in Williamsburg Virginia met oud & nieuw. Dat was wel vervelend, want dit was niks zoals ik het altijd gewend ben, en zeker niet beter. Nieuwjaarsdag hebben we wat dingen in Williamsburg bekeken. Het was super koud. Maar de vakantie was super leuk!

X Femke

Reacties

Reacties

Roos

Hoii
Ik vind het altijd super leuk om je blog te lezen. Hopelijk heb je het daar naar je zin.
Groetjes van fam Koning
En uit Nederland?

Irma

Wat weer gaaffff om te lezen, xxx

Sabina en de rest van het spul hier

Wat weer een gezellig en fijn verslag om te lezen. Maar het fijnste was voor ons toch wel om je weer even te hebben gezien en te hebben geknuffeld!!! We hebben echt van je bezoek met Judymom en Hae-In genoten. Doe ze de groetjes en heel veel succes met je tweede semester. Dikke kus van ons

Opa Schouten

Wat heb je weer genoten van de kerst, golven, winkelen en water balletten. Ik geniet er ook van dat je veel plezier heb!
Groetjes opa.

tante Astrid

Hoi Lieverd, dat was weer lekker genieten van je reisverhalen. leuk! Lieve groet en kus van je tante.

Marian de Boer

Lieve Fem
Wat heb je weer heel wat beleefd ,zeker een verrijking voor je verdere levenspad . We vonden het ze leuk je te hebben ontmoet bij Bas en Sabina . Dikke knuffel van ons

Linda

Wat een mooie verhalen,wat heerlijk om dit allemaal mee te mogen maken!
Liefs Tinus,Linda,Melissa en Jimmy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!