femkedelange.reismee.nl

New York, New York

Haiiiiiii,

Zaterday 16 december ging ik samen met mijn gastmoeder en gastzus naar New York. Precies 4 maanden geleden vertrok ik naar New York voor de oriëntatie. Het is dus ook 4 maanden geleden dat ik aan dit geweldige jaartje begon. We begonnen al vroeg met rijden. Onderweg stopte we voor ontbijt bij Ihop. Ik had lekker ‘French toast' besteld. Het was ongeveer 3 uur rijden. Toen we aankwamen was her et echt koud en in de loop van de dag werd het niet echt warmer, want er stond een vervelend windje. We gingen met een veerboot over het water en de bus zette ons af bij Times Square. Als eerste moesten er kaartjes voor de Broadwayshow gekocht worden. ‘The play that goes wrong' was de naam. We hadden nog een paar uur voordat het begon. Zoals we in Nederland het warenhuis de Bijenkorf hebben, hebben ze hier Macy's. We gingen de ‘Macy's windows’ bekijken. In de etalage hebben ze allemaal Kerst d dingen. En dan bedoel ik natuurlijk niet spullen die je kan kopen of een tentoonstelling. Het is entertaining. Misschien meer voor kleine kinderen, maar het was wel super leuk om te zien. Het deed me een beetje denken aan ‘it's a small world' van Disney. Dat is waarschijnlijk de beste vergelijking die ik kan maken, alleen dan met kerst natuurlijk. Daarna gingen we nog even wat winkels in en op de weg terug naar het theater, kochten we een broodje en chai tea. Chai tea is echt delicious!!! Hahaha ja ik vind het echt helemaal geweldig. Jammer genoeg smaakte deze een beetje vreemd. De show was echt kei tof jongens. Hij was echt super grappig. Ik moest helemaal denken aan Noa, een vriendin uit NL, die had sowieso het hele theater bij elkaar gelachen en niet kunnen stoppen met lachen. Waarschijnlijk als ik alle dingen ga opnoemen is het niet eens grappig en klinkt het allemaal dom, dus die moeite ga ik niet nemen. Ik vond het wel jammer dat het een toneelstuk was en niet een musical, maar ik had dit zeker niet willen missen. Geeft me een reden om nog eens terug te komen toch? :) Ondertussen was het al donker geworden buiten. Times Square is nog meer bijzonder wanneer het donker is, dan zien je alle lichten enzo vet goed. Echt zo'n geluksmomentje is dat. Dit is ook wel echt een droom die uitkomt, New York in kerstsfeer. Er lach zelfs nog sneeuw. Net zoals in de films: alle kerstverlichting, de grote kerstboom en schaatsbaan waar mensen te huwelijk worden gevraagd en waar je veel te veel moet betalen voor maar 10 minuutjes schaatsen. De mensen zijn wel vreselijk asociaal, sta ik daar gewoon een foto te maken, loopt er iemand tegen me aan. En dan ben ik de bitch natuurlijk. We gingen dineren in the Russian Tea house samen met Casey en een vriendin van haar. Casey is de jongste dochter van mijn gastmoeder. Ik moet altijd echt om haar lachen ze praat echt grappig en rolt dan weer haar ogen. Rusland staat bekend om de Vodka natuurlijk, dus dat werd dan ook lekker besteld. Niet voor mij natuurlijk, maar de ober vroeg wel steeds of ik ook wilde? H-aallo, ik ben geen 21 hoor?! Toen we terug liepen over Times Square naar de busstop moest ik wel lachen. Natuurlijk hoor je om je heen dan mensen praten en de ene keer hoor je mensen duidelijker dan de andere keer. Ik hoorde dus Nedelanders. En even later dacht ik dus dat ik weer Nederlanders hoorde, dus ik dacht alweer ‘heee wat leuk!’, maar dat was helemaal niet zo. Ik ben zo aan de taal gewend dat het helemaal eigen is. Daarna weer met de boot terug. Vanaf de kant kon je de skyline van New York zien in het donker. Super mooi! Toen draaide we we ons om naar de parkeergarage en zagen we een dunkin donuts waar we onze favoriete chai tea halen. Mijn gastmoeder bestelt als eerste een chai tea. Niks aan de hand. Willen wij een chai tea bestellen, is het op… Hot Chocolate dan maar. We kregen wel free donuts!

~Liefs Fem

Reacties

Reacties

Irma

Weer een mooii verhaal Fem. Wat maak jij toch een gave dingen x

Naomi

Hee Femke! super leuk dat je dit allemaal neerzet, zag je VSCO pagina ook al, super jaloers joh.. Maar echt gaaf en veel plezier nog!

Buuv Petra

Leuk Femke, herkenbare dingen ?. Gaat goed daar zo te lezen, de beste wensen en lekker doorgenieten in 2018.

Marian de Boer

Wat heb je weer veel beleefd fantastisch meid ,en zo gaaf om je te hebben ontmoet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!