femkedelange.reismee.nl

Cross Country & Indoor Track

Hee daar,

Cross Country season is inmiddels al lang weer over. Het team was niet heel groot, maar dat maakte het wel super gezellig met iedereen. Nu het track team bijvoorbeeld, ik ken het grootste deel niet eens, omdat het echt iets van 100 kids zijn. Cross Country was warm. In dat gedeelte van het jaar was het allemaal nog een lekker temperatuurtje. Pas in de laatste week was het sommige dagen ietsje kouder. Ik heb in totaal aan 4 wedstrijden mee gedaan volgensmij. De laatste kon ik niet meedoen, omdat ik geblesseerd was geraakt aan mijn schenen. De wel bekende shin splints. Het seizoen stopte daardoor eventjes eerder voor mij. Ik beleef wel gewoon naar de trainingen gaan, omdat het super gezellig was en ik kon Coach helpen. Alle wedstrijden waren 5 kilometer. In mijn laatste wedstrijd had ik mijn PR (personal record) verbroken. Ik kan 5 km in 25 minuten rennen. En ik vind dat best knap voor iemand die nog nooit hardgelopen heeft!

De meets (wedstrijden) waren ook super leuk. Met z'n allen in een gele schoolbus naar de plaats van bestemming. De races zelf waren niet zo leuk, want het is gewoon zwaar. Aan het einde waren we wel altijd blij dat we het gedaan hadden. We sloten het seizoen af met z'n alle, lekker pizza eten en zelfs een centificaat in handen genomen.

Indoor Track
Na een paar weken rust hadden we op 15 november dan eindelijk de eerste practice. De veelste grote groep werd verdeeld in 2 groepen. Distance en sprinting. Ik koos voor de distance. Het cross county team bevond zich ook daar op een paar na. De distance werd weer verdeeld in long distance en mid-distance. Er is ook kogelstoten, hurtles (de hekjes), hoogspringen, en polsstokspringen. Ik zit bij long distance dus. Nieuwe coach en een gezellige boel weer. Na een week kwamen me shin splints terug. Off for the season. Tegenwoordig ben ik aan het kogelstoten, want dat is het enige waar je niet hoef te rennen. Ik bak er he-le-maal niets van, maar goed het is wel heel gezellig. De wedstrijden voor indoor track zijn binnen, maar we trainen buiten. Lekker koud dus.

Groetjesssss


Reacties

Reacties

Marian de Boer

Je word al een echte sportfanaat toppy

Opa Schouten

Je bent echte sportieve dame. Knap van je. Mooie foto uit New York. Groetjes en kus van Opa.

opa oma de lange

Hallo Femke.
Blijd om te horen, dat het goed met je gaat, wat maak jij in je jonge leven al veel mee.Om zoveel al van Amerika te zien dat is toch geweldig, wij wensen jou en alle mensen om je heen een goeie en gezellige jaarwisseling toe. En voor al een goed 2018 groetjes en een knuffel Opa en Oma de Lange.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!