femkedelange.reismee.nl

Baltimore Ravens

Haallo,

Zoals jullie wel weten heb ik me eerste American Football Game gehad. Die ervaring was onwijs tof, maar wel amateurs natuurlijk. Van vrienden van mijn ouders had ik kaartjes gekregen voor een game van de Ravens. De Ravens horen bij Baltimore, net zoals Ajax bij Amsterdam hoort :) Maar goed haha. Op 26 oktober (ja ik weet het, het is al een hele tijd terug) gingen wij dus naar de wedstrijd tegen de Miami Dolphins. Ik had natuurlijk een beetje research gedaan, en de Ravens hadden nog maar 3 van de 7 wedstrijden gewonnen. Ik wist dus eigenlijk niet of ik kon verwachten dat ze gingen winnen.

De Ravens zijn paars, dus het stadion kleurt aan de buitenkant helemaal paars, best wel gaaf om te zien. Dat geeft je echt al een beetje zo'n gevoel als je dat dan in de verte vanaf de snelweg ziet en als je er bijna bent. We kwamen ruim op tijd om te parkeren. Eerst nog even wat eten en daarna liepen we richting het stadion. Voor de wedstrijd liepen we eerst de 'ravenswalk'. Geen idee of andere clubs dat ook hebben. Het is een stuk dat je kan lopen en daar is dan een podium waar mensen optreden, allemaal kleine tentjes met van alles en nog wat, we kregen van die paarse glowsticks, er was een hele parade met muziek en er was zelfs een rodeo-raven in plaats van een stier.

Toen was het tijd om het echt naar binnen te gaan. De plaatsen waren helemaal top, want we konden alles mooi bekijken en we zaten niet in de wind, want ondertussen was het zomerweertje alweer verdwenen. In het begin van de wedstrijd snapte ik er niet zo bar veel van, maar ik was even goed aan het genieten. Ik merkte toch wel dat ik het steeds leuker begon te vinden toen ik er steeds meer van begreep haha. De ravens kwamen op voorsprong en dat hielden ze vast. In het laatste 'quarter' was het stadion al een stuk leeg gelopen, maar ik wilde graag blijven. Was een goeie beslissing, want er kwamen nog heel wat 'touchdowns' naar voren. De sfeer is super gezellig. Als er dan zo'n touchdown is gaat iedereen helemaal uit zijn dak en krijg je een highfive van mensen die je niet eens kent. Uiteindelijk hadden de Ravens de Dolphins met 40-0 verslagen! #dansjedoen

Om dit dan even met een Nederlandse voetbalwedstrijd te vergelijken, vind ik dit toch wel een stuk leuker!

Nogmaals bedankt voor deze ervaring!

Liefs Femke

p.s. bekijken jullie ook nog even mijn laatste verhalen over Homecoming en Halloween? :)

p.p.s. Meld je aan voor de maillijst om op de hoogte te blijven!

Reacties

Reacties

Jolanda

Dat klinkt een stuk leuker dan een voetbalwedstrijd Femke!
Groetjes van familie Koning

Marian de boer

Lieve Femke
Leuk hoor zo maak je nog eens iets mee ,ik geniet van je verhalen

Irma

Wat gaaaaaaffff zeg wat maak jij toch een hoop mooie dingen mee zo

Chantal

Femke het is leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Geniet van de feestdagen en alle andere dingen die op je pad komen :)

oom Robin & tante Astrid

Ha die Femke,

Gezellig weer van je te horen en je belevenissen te lezen. Geniet er maar lekker van!
Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!